Hjem  
 

 Nyheter

 Virtual Garden

 Menneskene

 Kundene

 Jobb

 Kontakt

 
 
Nyheter
 
 


<-- Nyere nyheter

Mer enn 800 søkere på 30 stillinger i Virtual Garden

Bare få dager etter at den første stillingsannonsen vår sto i Aftenposten, hadde vi mottatt flere hundre henvendelser. Nå jobbes det på spreng så alle skal få svar før sommerferien.

Søknadene har fordelt seg ganske jevnt på de forskjellige stillingene, selv om noen jobber naturlig nok har vakt mer interesse enn andre. Pågangen har vært så stor at det dessverre har vært umulig å ta imot henvendelser pr. telefon.

Intervjuer er i gang på mange av stillingene, men de fleste samtaler og avgjørelser blir først tatt etter sommerferien. Målsetningen er at alle søkere skal få høre fra oss i løpet av uke 28, og selv om mange blir skuffet over svaret, kan vi trøste med at det har vært svært mange kvalifiserte søkere.

Vi vil fortsatt ha behov for flere mennesker i Virtual Garden, både på kort og lenger sikt. Du kan lese mer her.


Ingvar Moi valgte Virtual Garden

Få senior kreative er mer overøst med kreative priser enn Ingvar Moi, som særlig har preget utviklingen i byråene Nordskar&Thorkildsen/Leo Burnett (5 år), og New Deal (9 år).

Det siste året har Moi jobbet med egne prosjekter, som blant annet resulterer i bok og utstilling på Jæren senere i høst.

Tidligere i år ansatte Virtual Garden Art Director Kenneth Hansen fra Bates, og med Moi, Hansen og Nordskar, besitter byrået hele tre innehavere av reklamebransjens kreative ærespris, Gullblyanten.

Mer om Ingvar Moi og Gullblyanten kan leses hos.


Hva skal Virtual Garden med 41 millioner?

Har du lest at vi har gjennomført en emisjon? Da har du kanskje også fått med deg litt informasjon om våre nære fremtidsplaner. Virtual Garden har et stort moment i markedet i disse dager og vi akter å utnytte dette gjennom å vokse videre med vår filosofi om integrerte kommunikasjons-tjenester.

Vi tror på det intergrerte selskapet. Vi tror det er i slike selskaper det blir morsomst å jobbe i fremtiden, og vi tror det blir vesentlig enklere å komme "fra gamle medier mot nye", enn å bevege seg den andre veien. Selskaper som Framfab, Cell og andre kjøper både design og byråkompetanse for tiden - dette tror vi er et trekk som vil forsterke seg. De tradisjonelle byråene står lagelig til for hugg - de kan kommunikasjon, men er ikke så likvide og så erfarne på oppkjøp og vekst som it-bransjen er.
Virtual Garden har derfor hentet inn penger, for å bygge den integrerte organisasjonen, "på vår måte". Alternativet er å vente på et oppkjøp fra it-selskaper med en kultur som kanskje ikke er så lett å integrere. Med 30-40 millioner har vi handlefrihet, og kan bestemme vekst og retning selv. I samarbeid med våre investorer.


Sølvfisk til Storebrands "Pensjonister"

Filmen som gikk til topps i TV2's månedlige kåring i mai, er en del av en stor kampanje Virtual Garden har utarbeidet for Storebrand. Etter etableringen av If... er det erverdige gamle selskapets nye posisjon å sikre økonomien, livet og fremtiden, i stedet for bilen, båten og hytta.

Kampanjen handler om sider ved livet det kan være lurt å planlegge for, og om hvordan Storebrand kan hjelpe til. I dette tilfellet en liten påminnelse om at det kan være lurt å planlegge pensjonisttilværelsen tidlig.

Teamet bak filmen i Virtual Garden er Dagmar Kollstrøm, Carl-Erik Conforto, Anne-Grethe Henriksen og Caroline von Hoyningen-Huun. Sammen med Inga Mjellem Falsen i Storebrand vil de sitte spente i studio når TV-seerne skal stemme frem Gullfisk-vinneren i januar.


Nye lokaler og ny arbeidsform

For under et år siden var den gamle trafostasjonen på Briskeby rett og slett en tom, gammel trafostasjon. I dag fremstår den som et kontorlokale som er spesialbygd for en ny, åpen og inviterende arbeidsform. Fungerer det i praksis?

I utgangspunktet var Løvenskioldsgate 26 en industrihall på 1100 kvm med 7 meters takhøyde samt en romslig sidefløy. Etter et omfattende, og svært effektivt ombyggingsarbeid flyttet Virtual Garden inn 1. april. Og selv om noen detaljer fortsatt er uferdige, kan vi nå begynne å vurdere om de store planene våre fungerer i det daglige.

Det vi ønsket oss, og som alle ansatte var med på å planlegge, var et lokale som gjør det enklere å jobbe sammen. Siden nesten alt vi gjør krever teamarbeid, var det vesentlig å ha maksimal tilgang til hverandre. Dette medførte at bare de av oss som absolutt må ha eget kontor, har fått det. Alle sitter åpent, men har en fast plass nær kollegene de jobber mest med. Samtidig har alle behov for ro og konsentrasjon, og da er det mulig å finne et arbeidsrom - stort eller lite, for en time eller en dag, alene eller for teamet. Og så måtte det være hyggelig også - med mange uformelle møteplasser.

Hva er dommen så langt?
Det fungerer! Det er lettere å få kontakt. Det er spennende å kunne følge med på hva andre team enn ens eget produserer. Det føles virkelig annerledes enn å "sitte på kontor". Og sakte, men sikkert lærer man seg å snakke litt lavere og å skru ned ringelyden på mobilen. Vi savner ikke cellekontoret!

<-- Nyere nyheter